تغییرات قیمت روز میوه خشک بسته بندی شده در سال جاری

تغییرات قیمت روز میوه خشک

تغییرات قیمت روز خرمالو در میدان تره بار در سال جاری به چه صورت است؟ قاعدتاً تنها در یک بازار با روندی ثابت می توان یک پیش بینی درست و مناسب در خصوص نوسانات ممکن در خصوص نرخ میوه خشک بیان کرد؛ به ویژه آن که علاوه بر هزینه ی بسته بندی، قیمت های خود میوه خشک نیز از یک معیار مشخص پیروی نمی کند.

 قیمت عمده میوه خشک بسته بندی

قیمت عمده میوه خشک بسته بندی

در سال های اخیر تأکید بسیار زیادی در خصوص مصرف انواع مواد غذایی به صورت بسته بندی وجود داشته و بر همین اساس بسیاری از تولید کنندگان بخش قابل توجهی از محصولات خود را به صورت بسته بندی و البته در حجم های متفاوتی به بازار مصرف عرضه می کنند.

این امر در خصوص محصولی مانند میوه خشک صنعتی که سابقه ی تولید زیادی ندارد نیز صادق است.

و در کنار تولیدات محصولات فله ایا میوه خشک بسته بندی شده استاندارد نیز در برنامه ریزی تولید کنندگان جایگاه خود را یافته است.

اما قیمت میوه خشک بسته بندی شده نیز اهمیت زیادی دارد و البته این مسئله تابع شرایع مختلفی خواهد بود:

  • حجم و وزن بسته بندی
  • کیفیت و جنس مواد اولیه  مورد استفاده در بسته بندی
  • کیفیت خود میوه خشک استفاده شده

طبیعتاً هر کدام از موارد فوق در بحث قیمت میوه خشک بسته بندی مؤثر خواهند بود و البته در سفارشات عمده امکان تخفیفات بیشتری وجود خواهد داشت.

 فروش میوه خشک مخلوط بسته بندی

فروش میوه خشک مخلوط بسته بندی

در مورد بسته بندی میوه خشک به لحاظ کیفیت، وزن، و نوع بسته بندی شاهد تنوع قابل توجهی هستیم.
اما علاوه بر این باید توجه داشت که نوع چینش میوه خشک درون بسته بندی نیز مهم است.
طبیعتاً قیمت میوه خشک مخلوط با ارقامی که به صورت تک میوه و ساده در یک بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت می باشد.

البته هر کدام از روش های ارائه ی میوه خشک بسته بندی شده، چه به صورت مخلوط و چه ساده، مشتریان و علاقمندان خاص خود را خواهد داشت.
در هر صورت این نیاز بازار است که نحوه ی فروش را مشخص می کند و بایستی متناسب با نیاز هر کدام از مشتریان امکان ارائه ی میوه خشک بسته بندی شده را داشته باشیم.

 بازار میوه خشک در سال 98

بازار میوه خشک در سال 98

شاید بتوان گفت که سابقه ی تولید میوه خشک در ایران به روش جدید و صنعتی آن به بیست سال می رسد و در این مدت تعداد تولید کنندگان مختلفی در سطح کارخانه ای و کارگاهی شروع به فعالیت نموده اند.

اما مسئله ای که همواره پشتوانه ی تولید بوده و مهمترین بخش یک فعالیت اقتصادی محسوب می شود؛ فروش است؛ این که بازار  میوه خشک بسته بندی شده و فله چه شرایطی را طی می کند و آیا به اندازه ی کافی در میان مشتریان جای خود را باز کرده است؟

طبیعتاً بعد از شروع تولید یک محصول و آشنایی مشتریان از وجود چنین محصولی، تقاضا برای خرید به وجود می آید.

اما درصد تقاضا و مدت زمانی که طول می کشد تا یک فروش خوب آغاز شود مسئله ی مهمی است که برای سرعت بخشیدن به آن می توان از روش های مختلف بازاریابی و تبلیغات استفاده کرد. کاملاً واضح است که در صورت معرفی درست و ایجاد فرصت های فروش برای انواع میوه خشک بسته بندی شده و فله ای، شاهد استقبال بیشتر برای خرید و در نتیجه ی نیازمند تولید بیشتر خواهیم بود.

خرید عمده میوه خشک بهداشتی

مسئله ی رعایت بهداشت در خصوص تولید انواع مواد غذایی امری است که همواره مورد تأکید کارشناسان بوده و در این راستا ارائه ی محصولات به صورت بسته بندی شده به بازار مصرف از مواردی است که نیازمند توجه است.

خوشبختانه گام های اجرایی بسیار خوبی در این بخش برداشته شده و در حوزه ی آجیل و خشکبار نیز در سال های اخیر بسته بندی های مناسبی ارائه شده است.

در مورد انواع میوه خشک مرغوب نیز در کنار فروش فله ای، ارقام متنوعی از میوه خشک های بسته بندی شده به بازار عرضه می شود.

طبیعتاً میوه خشک بهداشتی را در یک بسته بندی مناسب برای مشتریان بهتر می توان عرضه کرد و شرایط حفظ کیفیت و ماندگاری در این روش از فروش، با شرایط راحت تری امکان پذیر خواهد بود.

 قیمت تجاری میوه خشک بسته بندی شده

قیمت تجاری میوه خشک بسته بندی شده

مانند هر محصول دیگری، در خصوص قیمت عمده میوه خشک نیز شرایط مختلفی وجود دارد و این امر در خصوص محصولات بسته بندی شده به گونه ای متفاوت تر ارائه خواهد گردید.

چرا که در کنار هزینه های تولید، هزینه های بسته بندی نیز محاسبه می شود.

از طرفی استفاده از میوه خشک به صورت بسته بندی شده در بازار به دلیل بهداشتی بودن، نگهداری آسان تر و طولانی تر، حفظ بهداشت و البته بحث شیک بودن و جذاب بودن خود بسته بندی برای مشتری می توان موجب رونق تجارت داخلی و حتی خارجی گردد.

بنابراین در کنار عرضه ی انواع میوه خشک های ساده و مخلوط به صورت فله، ارائه ی میوه خشک هایی با بسته بندی های متفاوت از نظر وزنی، شکل و کیفیت در لیست قیمت میوه خشک، می تواند خود عاملی برای جذب مشتری بیشتر باشد.

و این امر همان گونه که اشاره شده در بحث صادرات و تجارت با کشورهای خارجی، امری فوق العاده خواهد بود؛ چرا که هم برند سازی و تبلیغات مناسبی صورت می گیرد و یک محصول ایرانی را با یک برند ایرانی عرضه می کنیم، و هم به لحاظ سلامت محصول و کیفیت آن، میوه خشک های بسته بندی شده برای بسیاری از بازارها مناسب تر خواهند بود.

البته که برخی از کشور ها میوه خشک ارزان قیمت را ترجیح می دهند؛ اما با توجه به بحث سودآوری بیشتر میوه خشک های بسته بندی، قاعدتاً سرمایه گذاری در این بخش از تجارت در مقایسه با عرضه ی فله ارزش بیشتری خواهد داشت.

بازار خرید و فروش تضمینی میوه خشک بسته بندی شده

مانند هر محصول دیگری زمانی که تولید کننده میوه خشک بداند، مشتری یا مشتریانی دارد که به صورت تضمینی و قطعی و البته مستمر خرید خواهند کرد؛ می تواند برنامه ریزی مدون و مناسب تری جهت انتخاب محصولات تولیدی خود داشته باشد.

اما این امر منوط به داشتن یک برنامه ریزی درست در امر تبلیغات و بازاریابی می باشد.

در این خصوص هم میوه خشک های بسته بندی شده و هم فله می تواند مناسب باشد؛ اما قاعدتاً نوع بسته بندی شده گزینه ی بهتری خواهد بود.

در واقع امر برند سازی گزینه ای است که در فروش میوه خشک بسته بندی شده با شرایط بهتر و زمان کمتری اتفاق خواهد افتاد. در هر صورت با توجه به نوسان قیمت میوه خشک سال 97 که در مورد بسیاری از محصولات نیز صادق بود؛ اطمینان از فروش محصولات امری است که قبل از شروع به کار تولید نیازمند تحقیق و برنامه ریزی می باشد.

 تولید میوه خشک بسته بندی در منزل

تولید میوه خشک بسته بندی در منزل

آیا تولید و فروش میوه خشک در منزل نیز امکان پذیر است؟ همان طور که می دانید یکی از انواع دستگاه های خشک کن صنعتی را دستگاه های خانگی تشکیل می دهند.

این دستگاه ها قابلیت خشک کردن انواع میوه البته در حجم های کوچک را دارند و می توانند برای فروش در سطوح کوچک و یا شروع به بازاریابی گزینه ای مناسب باشند.

البته تهیه میوه خشک به صورت سنتی نیز می تواند انجام شود اما در هر حالت رعایت استانداردهای بهداشتی و ارائه ی میوه خشک درجه یک و سالم گزینه ای مهم خواهد بود.

این امر با استفاده از ارائه ی محصول در یک بسته بندی مناسب می تواند با شرایط بهتری اتفاق بیافتد؛ چرا که در فروش فله ای نیازمند دقت بیشتر در شرایط نگهداری خواهیم بود.

بسته بندی های فانتزی و کادویی و مناسب برای مواردی چون جشن های خانوادگی، جشن تولد و مواردی از این دست از جمله مواردی است که می توان برای بسته بندی مورد استفاده قرار داد.

صادرات میوه خشک بسته بندی شده

صادرات میوه خشک بسته بندی شده

اهمیت صادرات و فروش به بازارهای جهانی امری کاملاً بدیهی است و بنابراین در خصوص تجارت میوه خشک نیز توجه ویژه به این بخش می تواند با سودآوری بالایی همراه باشد.

به ویژه آن که در این حالت پشتوانه ای قوی تر برای تولید خواهیم داشت و با داشتن پتانسیل های بالا و قوی در امر تولید میوه خشک در شهرهای مختلف کشور، صنعت میوه خشک می تواند جایگاه ویژه ای در امر صادرات به خود اختصاص دهد.

اما صادرات فله یه بسته بندی؟ کدام یک از این دو مورد برای سرمایه گذاری در این بخش مناسب تر است؟

البته شرکت های بازرگانی و تولید کننده ای که در این بخش فعال اند هر دو روش را برای فروش محصولاتشان به بازارهای جهانی مورد استفاده قرار می دهند؛ اما قطعاً قیمت فروش عمده میوه خشک به صورت بسته بندی شده با حاشیه سود بسیار بیشتری همراه است.

ضمن آن که در ارائه ی میوه خشک به صورت بسته بندی شده، شرایط برای معرفی یک محصول ایرانی مهیا تر می باشد؛ امری که غفلت از آن لطمه های بسیاری به محصولاتی چون زعفران ایرانی زده و در حالی که بیشترین حجم تولید زعفران هم به لحاظ کیفی و هم کمی به ایران اختصاص دارد؛ اما در بسیاری از کشورها با نام کشورهایی چون اسپانیا شناخته می شود!

 تجارت جهانی میوه خشک بسته بندی شده

تجارت جهانی میوه خشک بسته بندی شده

در بحث فروش میوه خشک به اهمیت برنامه ریزی بر بخش تجارت خارجی اشاره شد اما انجام یک تجارت موفق خود نیازمند داشتن برنامه و داشتن زیرساخت های قوی خواهد بود.
در حال حاضر تولید کنندگان بسیاری با سطوح تولیدی متفاوت به لحاظ حجم تولید، کیفیت، بسته بندی در حوزه ی میوه خشک مشغول فعالیت هستند.
اما آیا تمامی این تولیدات برای تجارت با یک کشور مشخص مناسب است؟
توجه داشته باشید که هر کشور بسته به گزینه هایی چون:


• شرایط اقتصادی
• شرایط فرهنگی استانداردهای تعریف شده ی بهداشتی
• الگوی مصرف

و در نهایت مجموعه شرایط تغذیه ای حاکم، متقاضی ارقام متفاوتی از میوه خشک خواهد بود.
حال هر چه در امر بازارسنجی و بررسی شرایط بازارهای کشورهای مختلف، موفق تر و برنامه ریزی شده تر عمل کنیم، تجارت موفق تری و البته مداومی را تجربه خواهیم کرد.

 بسته بندی مخلوط میوه خشک در ایران

بسته بندی مخلوط میوه خشک در ایران

اهمیت استفاده از بسته بندی برای فروش مواد غذایی و از جمله میوه خشک مسئله ای است که بارها مورد بحث واقع شده است.

اما آیا این صنعت در ایران از موقعیت مطلوبی برخوردار است؟ به ویژه آن که ظرفیت های بسیار خوبی برای صادرات داریم و بهترین روش تجارت این محصول به صورت بسته بندی است.

خوشبختانه در سال های اخیر رشد بسیار خوبی در صنعت بسته بندی و به دنبال آن بسته بندی خشکبار داشته ایم.

و بسته بندی میوه خشک صنعتی به عنوان یک محصول جدید و با قدمت کمتر نیز مورد توجه تولید کنندگان و شرکت های بازرگانی مختلف قرار گرفته است.

و از سوی دیگر خرید اینترنتی میوه خشک نیز بستر خوبی برای دسترسی به انواع بسته بندی را فراهم نموده است.

میوه خشک های مخلوط و یا تک میوه و ساده در اشکال و سایزهای مختلف در بسته بندی های متنوع، قدرت انتخاب قابل قبولی برای انتخاب این محصولات به مشتریان داده است.

 بهترین کیفیت میوه خشک بسته بندی در بازار

بهترین کیفیت میوه خشک بسته بندی در بازار

کدام انواع از بسته بندی میوه خشک برای سفارش مناسب تر است؟ قاعدتاً پاسخ به این سؤال نیازمند داشتن اطلاعات کافی در زمینه ی موارد مختلفی می باشد.

بدیهی است که بسته بندی ایده آل برای عرضه در همایش های بین المللی با بسته بندی هایی که برای عرضه در مدارس و یا ادارات و یا فرودگاهها و مواردی از این قبیل مناسب است، متفاوت خواهد بود.

حجم بسته بندی، کیفیت نوع بسته بندی، شکل آن، استفاده یا عدم استفاده از نگهدارنده و تمامی این موارد گزینه هایی است که در یافتن و انتخاب بهترین کیفیت از بسته بندی میوه خشک مؤثر هستند. و به تناسب هر مصرف کننده می توان گزینه های متفاوتی را در بازار یافته و خریداری نمود.

انواع میوه خشک بسته بندی شده در بازار

اگر چه بحث افزایش قیمت میوه خشک سال ۹۷، شرایط برای فروش محصولات به تعداد بیشتری از مشتریان با محدودیت مواجه شد، اما همچنان بازارهای بسیار خوبی برای عرضه ی این محصول داریم و کشورهای مختلفی خواهان خرید میوه خشک های صنعتی مرغوب از ایران هستند.


در این خصوص بدون شک ارائه ی خرمالو درجه یک گزینه های بهتری برای تجارت خارجی خواهد بود.
البته اگر چه قیمت میوه خشک سال 96 و سال های قبل از آن شرایط بهتری برای عرضه در بازار داخلی وجود داشت، اما همچنان ظرفیت های خوبی نیز برای کار در این بازار داریم و به تناسب هر مصرف کننده می توان گزینه های متفاوتی را در بازار یافته و خریداری نمود.

تماس با ما