عرضه مستقیم بهترین انواع میوه خشک صادراتی فله و بسته بندی

عرضه مستقیم بهترین انواع میوه خشک صادراتی فله و بسته بندی شرایط را برای فروش با بهترین کیفیت و قیمت ها راحت تر می کند؛ ضمن آن که در این حالت امکان تولید سفارشی محصول و بر مبنای استاندارهای بازار هدف با کنترل بیشتری همراه می باشد.

صادرات میوه خشک اسلایس به کشورهای حوزه خلیج فارس

بازار چیپس میوه در ایران در سال های اخیر شرایط رو به رشدی را طی کرده و در حال حاضر بسیاری از شهرهای کشور، محل فروش میوه خشک های داخلی می باشند.

اما با توجه به این که به لحاظ کیفیت و قیمت، ایران یک انتخاب عالی برای بسیاری از کشورهای دنیاست، بنابراین انواع میوه خشک صادراتی نیز برای این حوزه تولید و عرضه می شوند.

فروش انجیر خشک در شیردهی و میوه خشک عمده باکیفیت در انواع ساده و مخلوط  و البته به صورت فله و بسته بندی در بازار شهرهای مختلف کشور انجام می شود.

اما در انتخاب بازار هدف جهت تجارت حتماً نوع کشور انتخابی در بحث میزان موفقیت و سود آوری صادرات اهمیت زیادی داشته و در این خصوص کشورهای حوزه ی خلیج فارس می توانند جزء اولین انتخاب های ما باشند.

کشورهایی همجون عمان، قطر و امارات از گزینه هایی است که برای شروع عرضه میوه خشک های ایرانی در بازار جهانی گزینه های مناسبی به نظر می رسند.

ضمن آن که در بازاری همچون دبی که یک موقعیت بین المللی دارد، می توان بسترهای تجارت با دیگر کشورها را نیز فراهم کرد.

قیمت صادرات میوه خشک ایرانی

اما در بحث نرخ گذاری میوه خشک هایی که برای عرضه در بازار جهانی انتخاب می شوند، چه فاکتورهایی مهم هستند؟

بی شک تمامی کشورهای دنیا از شرایط یکسان برای ورود میوه خشک های ایرانی تبعیت نمی کنند؛ مواردی از قبیل کیفیت، ارقام مختلف میوه خشک، بحث بسته بندی میوه خشک یا خرید فله ای و یا حتی خود بسته بندی نیز می تواند به لحاظ شکل یا وزن و یا حتی جنس مواد، در دو بازار مختلف، متفاوت باشند.

بنابراین بهترین گزینه ای که بایستی شرکت های چیپس میوه در انتخاب میوه خشک صادراتی مد نظر داشته باشند، بر مبنای همان بازار باشد؛ بدیهی است در این حالت می توان در خصوص درجه کیفیت و تمامی مواردی که در قیمت گذاری محصول صادراتی مهم هستند، تصمیم گیری کرد.

بدین ترتیب هم در بحث هزینه های تولید و هم در نحوه ی عرضه و صادرات میوه خشک ایران به صورت هدفمند و با بهترین شرایط ممکن اقدام خواهد شد.

فروش چیپس میوه جهت صادرات

با توضیحات بیان شده در خصوص صادرات، بسیاری از افرادی که پس از بررسی اطلاعات در خصوص هزینه راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی و شروع به تولید این محصول می کنند، مایلند یک چشم انداز صادراتی داشته باشند.

طبیعی است که این کار نیاز به آگاهی و شناخت بازارهای جهانی و ارائه ی محصول متناسب با همان درجه کیفیت و قیمت و مشخصاتی را می طلبد که در بازار هدف مورد پذیرش واقع خواهد شد.

اما به طور کلی و با توجه به این که توان کشور در امر تولید میوه خشک بالاست، بنابراین همزمان ببا فعالیت تولید کنندگان و عرضه ی محصول در بازار میوه خشک در ایران می توان اطلاعات کافی را به دست آورد.

انواع چیپس های میوه ی اسلایس شده که اغلب در دستگاه های خشک کن کابینتی تهیه می شوند، قابلیت عرضه در بازار جهانی را دارند؛ مهم این است که انتخاب درستی در دو حوزه ی بازارهدف و سپس تولید متناسب داشته باشیم.

انواع میوه خشک صادراتی ایران

اما چه میوه خشک هایی را می توان در بازار جهانی عرضه نمود؟ در پاسخ به این سؤال می توان به دو حوزه ی کلی اشاره کرد؛ میوه خشک های سنتی و میوه خشک های صنعتی.

در واقع سابقه ی صادرات میوه خشک در ایران قابل توجه است و در گذشته و هم اکنون خشکباری که با کمک روش های طبیعی همچون استفاده از نور خورشید تهیه می شدند، با استقبال قابل توجهی برای کشورهای مختلف واردکننده میوه خشک همراه بودند.

کشمش، قیسی، برگه زردآلو، توت خشک، انجیر، خرما و انواع آلو از جمله بهترین مثال هایی است که می توان در این رابطه به آن ها اشاره نمود.

اما امروزه توسعه ی روش های خشک کردن و استفاده از دستگاه در این فرآیند باعث شده تا شرکتهای صادرات میوه خشک انتخاب های جدید و متنوع تری برای فروش در بازار جهانی داشته باشند.

محصولاتی همچون خرمالو، انبه، هندوانه خشک، سیب، هلو، کیوی و بسیاری از موارد دیگر که گزینه هایی عالی برای توسعه ی تجارت میوه خشک ایرانی محسوب می شوند.

صادرات میوه خشک بسته بندی شده

اما تجارت میوه خشک در کدام روش بهتر است؟ به صورت بسته بندی شده یا فله و در هر کدام قیمت صادرات میوه خشک به چه صورت محاسبه می شود؟

این که میوه خشک های خوش طعم ایرانی به صورت فله صادر شود و از هزینه های اضافی که در بحث بسته بندی باید صرف شود باید چشم پوشی کرد و یا این که صادرات میوه خشک بسته بندی ارزش سرمایه گذاری بیشتری دارد؟

شکی نیست که در حالت دوم اگر چه نیازمند هزینه هایی از لحاظ اضافه کردن دستگاه های بسته بندی و یا حتی بحث گرفتن مجوزهای مربوطه هستیم، اما باید توجه داشته باشیم که امروزه جهان به سمت استفاده از محصولات بسته بندی پیش می رود و علاوه بر آن، بسته بندی خود یک تبلیغ عالی است و هم این که سودی که در این روش از صادرات به دست می آید بیشتر از حالت خروج میوه خشک به صورت فله ای می باشد.

بنابراین بهتر است گزینه ی دوم انتخاب شود؛ در خصوص قیمت نیز در این شیوه علاو بر خود میوه خشک و قیمت آن، بی شک هزینه های بسته بندی نیز دخیل خواهند بود.

فروش کیوی خشک صادراتی

کیوی از جمله میوه هایی است که در مقایسه با محصولی مانند سیب که در حجم بالایی در کشور تولید می شود، تولید آن به مناطق خاصی از جمله شمال کشور محدود می شود و به همین دلیل تولید کنندگان میوه خشک در مازندران دسترسی خوبی به این محصول دارند.

این محصول را می توان هم به صورت اسلایس شده با پوست و هم بعد از پوست گیری خشک کرد؛ محصولی که علاوه بر تک فروشی، در مخلوط های چند میوه نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی اصلی این محصول که آن را از بسیاری از میوه خشک های دیگر متمایز می کند، بحث کم کالری بودن آن است و بنابراین بسیاری از افرادی که به خاطر ترس از مشکلاتی نظیر چاق شدن، از مصرف میوه خشک خودداری می کنند، می توانند محصولی مانند کیوی خشک را برای مصرف انتخاب نمایند.

علاوه بر این و با توجه به این که معمولاً کودکان نیز از طعم های ترش استقبال می کنند، بنابراین انتخاب کیوی خشک برای عرضه در مدارس و یا مکان هایی که کودکان بیشتری حضور دارند مناسب خواهد بود.

تجارت خرمالو خشک اسلایس

خرمالو از جمله میوه های شیرین و خوش رنگی است که در فصل پاییز در بازار میوه و تره بار خرید و فروش می شود و همین طعم شیرین، خوشایند بسیاری از افراد می باشد.

اما مصرف خرمالو به صورت تازه مدت زمان زیادی طول نمی کشد و بنابراین افرادی که علاقمند هستند از خواص و طعم این میوه ی نارنجی رنگ و پرخاصیت استفاده نمایند، مدت محدودی برای مصرف دارند.

البته خشک کردن خرمالو و تولید خرمالو خشک اسلایس در سال های اخیر یک جایگزین مناسب برای میوه ی تازه ی آن ایجاد کرده و بنابراین با خرید خشک شده ی آن در دیگر فصول می توان همچنان این محصول را مورد استفاده قرار داد.

اما خرمالو خشک تنها برای عرضه در بازار داخل مناسب نبوده و بنابراین شرکت صادرات میوه خشک، این محصول را برای تجارت در بازار جهانی نیز انتخاب می کنند.

عرضه میوه خشک ممتاز در اروپا

بازار اروپا با توجه به حضور بسیاری از کشورهای پیشرفته که به بهداشت و تغذیه ی سالم اهمیت می دهند، انتخاب مناسبی برای بزرگترین تولید کننده میوه خشک در ایران جهت صادرات محسوب می شود.

البته تمامی کشورهای این قاره از موقعیت اقتصادی عالی برای خرید و فروش انواع میوه خشک برخوردار نیستند و هر کدام شرایط متناسب با خود را دارند.

اما از میان کشورهای اروپایی صادرات میوه خشک به روسیه یک انتخاب ویژه محسوب می شود؛ چرا که روابط اقتصادی خوبی با ایران داشته و حتی بسیاری از میوه ها و صیفی جات مورد نیاز خود را از کشور ما تأمین می کند.

در سال های اخیر بخش قابل توجهی از میوه خشک های ما، برای تجارت با این کشور مورد استفاده قرار گرفته و می تواند توسعه ی بیشتری داشته باشد؛ کافی است برنامه ریزی ها و زیر ساخت های لازم انجام شود.

فروش بهترین میوه و سبزی خشک ایرانی

ایران در زمینه ی تولید و فروش انواع میوه و سبزی به صورت تازه از موقعیت مناسبی برخوردار است؛ به خصوص آن که به دلیل موقعیت آب و هوایی خاص و چهار فصل بودن آن، امکان تأمین بسیاری از محصولات در فصول مختلف و از نقاط مختلف کشور امکان پذیر است.

این امر موجب شده که همچنین در خصوص عرضه ی محصول در بازار میوه خشک ایران نیز شرایط مناسبی داشته باشیم و کارخانجات و کارگاه های مختلف، توان تولیدی بالایی برای تولید این محصول دارند.

این شرایط در خصوص سبزی خشک نیز وجود دارد و به طور مثال سبزی نیشابور با برخورداری از درجه کیفیت مطلوب، گزینه ای مناسب جهت خشک کردن و ورود به بازارهای ایران و حتی جهان محسوب می شود.

بنابراین همزمان با توسعه ی عرضه  میوه خشک در مشهد به عنوان یک از نزدیک ترین شهرها به نیشابور، می توان به حوزه ی سبزی خشک و عرضه ی آن در بازارهای بزرگ این شهر نیز فکر کرد.

همان طور که می دانید مشهد یکی از بزرگترین شهرهای ایران است که با دار بودن موقعیت خاص و عالی زیارتی و سیاحتی، بستر بسیار مناسبی برای توسعه ی عرضه ی انواع محصولات از جمله میوه خشک و به دنبال آن سبزی خشک دارد.

تجارت میوه خشک مخلوط چند میوه

برای انتخاب میوه خشک جهت تجارت و ورود به بازار جهانی شرایط مختلفی قابل استفاده است؛ کیفیت، ساده یا مخلوط بودن و انتخاب بسته بندی برای تجارت از جلمه ی این شرایط محسوب می شوند.

بدیهی است که در بهترین حالت می توان میوه خشک های مخلوط را در ترکیب های چند میوه ای و در بسته بندی هایی مناسب انتخاب کرد.

این مخلوط ها می توانند 5 میوه، هفت، هشت، ده، یازده و یا حتی 14 میوه باشند.

در واقع تعداد در این ترکیب یک استاندارد خاص نبوده و بسته به سلیقه ی تولید کننده می تواند متفاوت انتخاب شود.

در مورد نوع میوه های انتخابی و حتی درصدی که از هر میوه در یک ترکیب چندتایی انتخاب می شود نیز شرایط مختلفی وجود داشته و در بهترین حالت، متناسب با خواست مشتری تنظیم می شود.

یکی از مهمترین مزیت هایی که انتخاب این روش برای تجارت دارد، بحث داشتن قدرت انتخاب در قیمت گذاری است؛ چرا که با تغییر میوه های خشک مخلوط و نیز درصد میزان استفاده از هر کدام در ترکیب، می توان قیمت متفاوتی عرضه کرد.

تولید قیسی و زردآلو خشک برای بازار جهانی

یکی از میوه خشک هایی که به صورت آفتاب خشک و سنتی از گذشته در ایران خشک می شد و در زمینه ی صادرات نیز مورد استفاده قرار می گیرد، قیسی و برگه زردالوست.

به عنوان مثال یکی از مواردی که در صادرات میوه خشک به عراق بسیار مورد استفاده است همین محصول می باشد.

اما برگه زردآلو امروزه در دستگاه های خشک کن نیز قابلیت خشک شدن دارد؛ هم به صورت اسلایس شده و مانند سایر میوه خشک های ایرانی و هم شکل حبه ای آن که تحت عنوان قیسی پروسسی و به شکل مکعبی خشک شده و طعمی فوق العاده دارد.

در هر صورت پیش زمینه ی ای که ایران در تولید و صادرات این محصول به بازار جهانی دارد باعث شده تا بتوانیم برای همان بازار عراق و یا دیگر کشورهای جهان، در زمینه ی صادرات میوه خشک های اسلایس قوی تر قدم برداریم.

اما علاوه بر این محصول حتی از محصولات جانبی نیز می توان در تجارت جهانی استفاده کرد؛ صادرات پودر میوه از جمله ی آن هاست که علاوه بر تولید از خود میوه که بیشتر در صنایعی مانند تولید آبمیوه کاربرد دارد؛ از پودر میوه خشک نیز می توان در بخش هایی همچون تولید کیک و شیرینی استفاده کرد.

بهترین میوه خشک بسته بندی صادراتی

پیش تر اشاره شد به این که در بحث صادرات میوه خشک، روش بسته بندی بر فروش فله ای برتری داشته و منافع بسیاری نیز به دنبال دارد.

اما بهترین میوه خشک بسته بندی صادراتی کدام است؟

توجه داشته باشید که این یک سؤال کلی است و بهترین بسته بندی برای یک کشور خاص می تواند برای یک مقصد صادراتی دیگر بدترین گزینه و یا حداقل انتخابی نادرست باشد.

در واقع این مشتری است که بسته به نیازهایی که دارد، بهترین بسته بندی را تعریف می کند و صادرکننده ای موفق خواهد بود که با توجه ویژه به این مسئله، قدم در راه انتخاب محصول برای صادرات بردارد.

به طور مثال برای جدا کردن هسته ی انواع چیپس میوه تواضع به دستگاهی به نام هسته گیر نیاز داریم که خوشبختانه در داخل کشور امکان تولید آن وجود دارد.

در حال حاضر برندهایی مختلف میوه خشک مانند هرایین، فروتی، آسرولا، میوه خشک ما سه تا، چیپسو و بسیاری از دیگر شرکت های فعال در زمینه ی میوه خشک، بسته بندی های مناسبی برای بازار جهانی دارند.

استفاده از بسته بندی همچنین در فروش عمده میوه خشک استوایی نیز می تواند تأثیرات مثبت و فوق العاده ای داشته باشد.

تماس با ما